ارومیه - نجاتی، خبرنگار همشهری: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، از روند کند احداث پایگاه امداد هوایی آذربایجان غربی انتقاد و بر اتمام هرچه سریعتر آن تاکید کرد.

حسین باقری در بازدید از روند احداث پایگاه امداد هوایی آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت 12 درصدی این طرح بعد از گذشت 2 سال از آغاز اجرای آن گفت: با توجه به نیاز استان، روند اجرای طرح قابل‌قبول نیست و مسئولان استانی باید به اجرای آن شتاب بیشتری بخشند.

وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی، کوهستانی و صعب‌العبور بودن آذربایجان غربی، وجود پایگاه امداد هوایی را از ضروریات و نیازهای اساسی این استان دانست.معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پایگاه امداد هوایی گفت: اتمام هرچه سریعتر این طرح نیازمند اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار است.

محمدباقر داریانی افزود: پایگاه‌های امداد هوایی و استفاده از بالگرد در زمان حادثه را، از امور ضروری و معمول دانست و ابراز امیدواری کرد با احداث باند پروازی پایگاه امدادی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی، چرخ بال و تجهیزات مورد نیاز برای تجهیز استان به سرعت تامین شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی هم با بیان اینکه در تقسیم‌بندی حادثه‌ای، این استان به‌دلیل دارا بودن اقلیم خاص کوهستانی و قرار گرفتن در خط زلزله و جاری شدن سیلاب‌های شدید با توجه به تقسیم‌بندی بروز حوادث در استان‌ها جزو 9 منطقه حادثه‌خیز کشور است گفت: همین حساسیت لزوم ایجاد پایگاه امداد هوایی را دوچندان می‌کند.

قادر مختاری با اشاره به اینکه، احداث پایگاه امداد هوایی استان در 35 هکتار از بهار سال 87 آغاز شده است، گفت: به‌دلیل وجود معارض ملکی با حکم دادگاه احداث این مجموعه متوقف شده بود و هم‌اکنون با توافق هلال‌احمر و سازمان مسکن و شهرسازی استان عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی پیشرفت فیزیکی این طرح را 12 درصد اعلام کرد و افزود: این پایگاه شامل اردوگاه اسکان اضطراری برای 20 هزار نفر در زمان حادثه، فرودگاه امدادی بالگردهای سنگین، انبارهای امدادی به وسعت 20 هزار متر مربع، مجموعه فرهنگی – ورزشی و مجتمع اداری است.

به گفته مختاری این پایگاه همچنین دارای آشیانه بالگرد به وسعت یک هزار و 975 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 10 درصد است که اتمام آن به 10 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
وی با اشاره به طولی بودن و موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان غربی، بر لزوم وجود چنین مجموعه‌ای تاکید کرد و خواستار حمایت مسکن و شهرسازی برای پرداخت 80 درصد باقی‌مانده پول زمین و اختصاص بالگرد شد.

وی افزایش سرعت انتقال مصدوم، ارائه خدمات به موقع به مصدومان و استفاده از فناوری‌های‌‌ نوین را از اهم اهداف احداث این پایگاه عنوان کرد.

کد خبر 92867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز